Jdi na obsah Jdi na menu
 


Slovenské Piesky

14. 11. 2014

2012 Slovenské Piesky

 

Ve dnech 13. – 19. 8. 2011 jsme se zúčastnili akce Slovenské Piesky 2012, která probíhala ve VVP Záhorie již po čtvrté za sebou.

Naskytla se mi možnost jet na Slovenské Piesky se skříňovým vozem Praga V3S. Náš vůz UAZ 469 byl připraven na tuto akci, přesto jsem se rozhodl vyzkoušet kvality legendárního vozu Praga V3S.

Přeprava byla opět po ose v koleně čtyř vozů, což znamenalo ujetí cca 800 km. Sraz útvaru byl v Hodoníně, odkud jsme vyráželi v koloně směrem Slovenské Piesky doprovázené slovenskou vojenskou policií. V čele kolony jel UAZ 469 (řízený slečnou Špitálskou), následoval ho obrněný vůz BTR-60 a TATRA 813 KOLOS. Zbytek kolony byl složen z několika vozů Praga V3S.

Cesta tam i zpět se obešla bez vážnějších závad, což se pozitivně projevilo na náladě posádek. Během cesty na Slovensko jsem musel vyměnil dvě prázdné kola na mém voze Praga V3S, u kterých se protočil či utrhnul ventilek. Kola byla prázdná už při předávání vozu v Praze, ale vyměnil jsem je až u Kácova, kde jsme první den nocovali. Výměna kola oproti UAZu je podstatně pracnější. Na Slovensku mi zůstávala svítit kontrolka uzavření diferenciálu, přestože jsem uzávěrku vyndal. Stačilo pouze promazat spínač a bylo po závadě. Je pravda, že jsem se trochu lekl, ale o to větší byla radost z odstranění závady. Nic takového na našem voze UAZ 469 není. Při cestě zpět se mi přetočil tachometr, který nakonec přestal ukazovat. To byli jediné závady na voze Praga V3S, které jsem během jízdy zaznamenal. J

 

Techniky na Slovenských Pieskách bylo opět požehnaně. Náš tábor se mohl pochlubit bezkonkurenčním  kuchařským teamem z VÚ Tůně, který drží laťku velmi vysoko. Sešla se perfektní parta lidí a na výsledné atmosféře v táboře to bylo znát.

Více na:

 

Náhledy fotografií ze složky 2012-Slovenské Piesky